Od 01. 11. 2016 vstúpilo do platnosti nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 288/2016 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 349/2009 Z. z. o najväčších prípustných rozmeroch vozidiel a jazdných súprav, najväčších prípustných hmotnostiach vozidiel a jazdných súprav, ďalších technických požiadavkách na vozidlá a jazdné súpravy v súvislosti s hmotnosťami a rozmermi a o označovaní vozidiel a jazdných súprav v znení nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 439/2013 Z. z. (ďalej len „nariadenie vlády“).
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 488/2013 Z. z. o diaľničnej známke a o zmene niektorých zákonov v znení zákona č. 387/2015 Z. z. o jednotnom informačnom systéme v cestnej doprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
V tomto článku si dovolíme upozorniť na zaujímavé rozhodnutie Holandského najvyššieho súdu, ktoré sa týka výkladu článku 34 Dohovoru o CMR. Článok 34 Dohovoru o CMR vo všeobecnosti pojednáva o zodpovednosti dopravcov v prípade reťazenia vykonávanej dopravy, resp. ide o zodpovednosť tzv. subdopravcov.
Prinášame prehľad zmien, ktoré do zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov priniesla novelizácia zákonom č. 387/2015 Z.z. o jednotnom informačnom systéme v cestnej doprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov.